Resepi Murtabak Maggi Licious


Murtabak Maggi

Maggi?? Sedap kan... Goreng sedap, buat sup sedap... Kalo buat murtabak lg sedap... Ni nicina nyer stail buat murtabak maggi... step-by-step gitew

Jom usha
....

Step 1 :

Bukak semua pembalut maggi tuh (can pakai mamee kari berapi, my all time favourite!).

Step 2 :

Rebus maggi (tanpa seasoning / perencah / serbuk perasa). Agak2 jgn terlalu lembut, angkat dan toskan.


Step 3 :
Masukkan maggi yg tlh direbus td ke dalam bekas, n potong carrot nipis + daun sup or daun bawang sikit.



Step 4 :
Masukkan serbuk perasa/perencah ke dalam mangkuk yg berisi maggi + sayur2 td.





Inilah hasil setelah bhn2 tu dicampurkan



Step 5 :
Ambil sebiji cili utk dimasukkan ke dalam maggi td... sapa suka pedas leh la tambah sebyk mana yg uols suke...




Step 6 :
Masukkan cili yg telah dipotong td




Step 7 :
Gaul2 kan kesemua bahan2 tadi supaya sebati n rata. Supaya nnt rasa masin tu sekata.



Step 8 :
Pecahkan 2 biji telur ke dalam mangkuk yg berisi maggi td... nicina gunakan 2 biji telur utk satu packet maggi.




Step 9 :
Gaul2 kan maggi bersama2 telur sehingga sebati...




Step 10 :
Gorengkan di atas pan dengan minyak yg x terlalu banyak...


Step 11 :

Bila dah masak, angkat, n potong2 kan upaya senang nak makan...
nicina suka potong bntuk segi empat kecik2... Hidangkan bersama sos cili + sikit serbuk lada sulah... Done!



Murtabak megi nicina

Daaaa.... have a nice day with murtabak megi alls. Luv


Comments

tina said…
wow..menarik leh try utk berbuka...
cik fara said…
terliur pulak.hehe.
canteq said…
ehehe... tq
time sahur pon leh gak... sbb slalunya sahur nie x brp nak mkn nasik sgt kan.. murtabak maggi will be a great substitution... :)
Puteri Suraya said…
wah teringin nk balik buat ni...marvelous!!!
canteq said…
time kasih smua...
aida natasha said…
ouhh sedey tak berapa jadi . macam terlalu kering la :(
canteq said…
guna 2 bijik telur yg saiz L
and jgn goreng terlalu lama ye
kalo x mmg maggi dan isinya akan mengeras nnt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Also Viewed...

Cucur Udang Rangup

Resepi Daging Goreng Kunyit

Cempedak Goreng Rangup

Popia Maggi

Sup Tulang Sedap

Daging Masak Hitam Harum

Resepi Paprik Campur

Resepi Ayam Paprik Serai

Masak Lemak Udang Nenas

Laluan MRT Sg. Buloh - Kajang